Monday, November 14, 2016

სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ბაკური ტვილდიანი
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
ღვირიშის საჯარო სკოლა
სოფელი
ღვირიში
თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
გადავარჩინოთ წარსული
თემის შინაარსი
ბავშვები გაეცნობიან ცაგერის რაიონის სოფელ უცხერში არსებულ ისტორიულ ძეგლებს.:პროექტი ხელს შეუწყობს მოტივაციის ამაღლებას მოსწავლეებში.აიღებენ ინტერვიუს სოფლის მცხოვრებლებისგან, რაც გამოუმუშავებთ კვლევის,ინფორმაციის მოპოვების,მისი დახარისხების და დამუშავების უნარ–ჩვევა.მოსწავლეები შექმნიან ექსკურსიის მარშრუტს და მის რუკას,სურათების ალბომს,გამოუშვებენ კედლის გაზეთს,გააკეთებენ მოძიებული მასალის პრეზენტაციას,შემნიან web გვერდს.
საგანი
ისტორია
 დონე/  კლასი
 15-18წელი
განხორციელების დროის ჩარჩო
 ერთი თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
       მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკუთარი მოსაზრების დასაბუთება.ქრონოლოგიური ერთეულების ადექვატური გამოყენება.ფაქტების ინტერპრეტაცია,მოსაზრების და სტერეოტიპის გარჩევა,პირველადი და მეორადი წყაროების მიზნის შესაბამისად გამოყენება.
     ისტორიული შინაარსის პროდუქტის შექმნა და წარდგენა. მსჯელობს უცხოური და ქართული კულტურების ურთიერთმიმართებაზე.
     ირჩევს ხელოვნების ერთ-ერთ სფეროს  (მაგ.ხუროთმოძღვრებას ) და ადარებს მისი განვითარების ტენდენციებს საქართველოსა და ევროპაში.
ფუნქციების მიხედვით აჯგუფებს ქართულ ხუროთმოძღვრების ძეგლებს მაგ.(საერო დანიშნულების,თავდაცვითი,საკულტო).
 მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
  1.    1.  გაიცნონ სოფელ უცხერის    ისტორიულ-კულტურულ ღირს-
შესანიშნავობებს,მათი ადგილმდებარეობა,მეცნიერული-შემეცნრბითი მვნიშვნელობას,
2.საი ნფორმაციო ტექნოლგიების(კომპიუტერის,ინტერნეტის)გამოყენებით მოიძიონ  ინფორმაცია.
3.კომპიუტერით დაბეჭდონ ბუკლეტები,გამოაქვე ყნონ,გაავრცელონ,
4.ინტერვიუს ჩატარება,ტექსტის კომპიუტერი ში შეტანა.
5.პრეზენტაციის მომზადება Power Point-ში და ვებ-ბლოგების შექმნა.
6.ორგანიზების,კომუნიკაციის,თანამშრომლობის კვლევითი უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
7.მსჯელობს ისტორიული ნაგებობების   როლზე ისტორიაში,



ზოგადი კითხვა
მოუყოლიათ უფროსებს უცხერის ციხეზე? გაგიგიათ რამე მის შესახებ?
თემატური კითხვები
 რისთვის იყო საჭირო ციხესიმაგრე?აგებენ დღეს ციხესიმაგრეებს?
  შინაარსობრივი კითხვები
 რა არის ციხესიმაგრე?რა მასალისგან აგებდნენ ციხესიმაგრეს?როგორ ადგილებში აგებდნენ და რატომ ციხესიმაგრეს?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ





ისტრუმენტი


მოსწავლეთა მზაობა პროექტისადმი






































მიზანი



მოსწავლეთა წინარე ცოდნის შემოწმება.


მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების წინასწარ დადგენა

ისტრუმენტი
      
 საინფორმაციო მასალების ორგანიზებულად აგებისა და შინაარსობრივი მოთხოვნების დაცვის უნარი.
      

პრეზენტაციის მომზადებისა და აუდიტორიისათვის წარდგენის უნარი.


მიზანი


წარმოდგენილი პროექტის შეფასების რუბრიკა.





 პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა.
პროექტზე დაკირვების ჩეკლისტი.

ისტრუმენტი



მოსწავლეთა საჭიროებების  კვლევა.





 ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე.


  რეფლექსია

მიზანი


დაკვირვების, ჩეკლისტების,შეფასების რუბრიკების გაანალიზება,მონაცემთა ანალიზი,კვლევა.





დაკვირვების, ჩეკლისტების,შეფასების რუბრიკების გაანალიზება,მონაცემთა ანალიზი,კვლევა.



                    















მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები

შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი

  .კითხვარის საშუალებით დავადგენ მოსწავლეთა მზაობას პროექტისადმი.
  .მოსწავლეთა მიერ დამზადებული  ბროშურები პროექტის შესახებ დამეხმარება განვსაზღვრო,რამდენად აქვთ გაცნობიერებული პროექტის იდეა და ამოცანები.
  .მოსწავლეები ერთმანეთის  ნაშრომის შეფსებისა  და თვითშეფასებისათვის  გამოყენებენ შეფასების რუბრიკას,ამავე რუბრიკით  მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეთა ნაშრომებს (რუბრიკებს შეიმუშავებს და მოსწავლეებს წინასწარ აცნობს მასწავლებელი).
  .წერილობითი ტექსტის მიხედვით მოსწავლეთა მიერ შექმნილი პრეზენტაციები შეფასდება რუბრიკით (პრეზენტაციის შესაქმნელად  ფორმატს არჩევენ მოსწავლეები,მასწავლებელი მიუთითებს რამდენიმე გამოსაყენებელ პროგრამას.
  .მოსწავლეთა მიერ მომზადებული ინტერვიუვები შეფასდება დაკვირვების ჩეკლისტით.
  .პროექტის შეჯამება-შეფასებისათვის თითოეული მოსწავლე გააკეთებს ერთწუთიან პრეზენტაციას  რეფლექსიისთვის. დაკვირვების  ჩეკლისტებით და შეფასების  რუბრიკების ანალიზით მიღებულ შედეგებს გამოვიყენებ კვლევის ჩასატარებლად,მოსწავლეთა საჭიროებების დასადგენად და მომდევნო სამუშაოს დასაგეგმავად.

სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
 პროექტის ფაეგლებში დაგეგმილი აქტივობების  შესრულებისათვის მოსწავლეებს უნდა შეეძლოთ:
<!--[if !supportLists]-->ü  <!--[endif]-->პროექტის  ფარგლებში  საინტერესო მასალების  მოძებნა.
<!--[if !supportLists]-->ü  <!--[endif]-->პრეზენტაციის  მომზადება  PowerPoinnt და სხვა საპრეზენტაციო პროგრამით.
<!--[if !supportLists]-->ü  <!--[endif]-->უნდა იცოდნენ რა განსხვავებაა ორ სხვადასხვა ისტორიულ   ძეგლს    შორის.
<!--[if !supportLists]-->ü  <!--[endif]-->უნდა იცოდნენ როგორ მოიძიონ ისტორიული   მასალები.
უნდა იცოდნენ რა როლი ეკისრებოდა ეკლესიას და ციხესიმაგრეს  ქვეყნის ცხოვრებაში.
სასწავლო პროცედურები
 1.თემის შერჩევა(გონებრივი იერიშის მეთოდით),რამდენიმე თემიდან ირჩევენ თავიანთთვის საინტერესო თემას.
2.საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება(კლასის დაყოფა მცირე ჯგუფებად-გათვლით)
3.პროექტის შემუშავება ჯგუფებში
*1ჯგუფი-არქიტექტურული ძეგლების(ეკლესია,ციხეკოშკი) შესახებ ინ   ფორმაციის მოძიება  ისტორიულ წყაროებში,ინტერნეტში, სოფლის უხუცესებისგან ინტერვიუს აღება.
*2ჯგუფი-ისტორიული და ლიტერატურული   ცნობების შეგროვება.        

*3ჯგუფი-უცხერის ციხე კოშკი.       
* 4ჯგუფი-წმინდა გიორგის ეკლესია.                                                                                                                                                                          5ჯგუფი-ღვთისმშობლის ეკლესია
ამ ჯგუფებს განსხვავებული გეგმები აქვთ.ერთი კვირის განმავლობაში ასრულებენ დავალებას.
3.ატარებენ პრეზენტაციას
*ორი კვირის განმავლობაში მივდივართ მითითებულ ადგილებზე ექსკურსიაზე და ყოველი ჯგუფი თავიანთი თემებიდან გამომდინარე იქვე აკეთებენ პრეზენტაციას.
4.წერენ  ელექტრონულ  წერილებს,კომპიუტერში შეიტანენ თავიანთ  მომზადებულ  მასალას  ვებ   გვერდის სახით.
    









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
      მოსწავლე  დავალებას შეასრულებს განსხვავებულ ფორმატში. პროექტის წერის ნაცვლად იმუშავებს სპეციალურად მისთვის შექმნილი,მაქსიმალურად შეზღუდული ღია კითხვებით შედგენილ კითხვარზე,პრეზენტაციას წარმოადგენს ზეპირად ან სხვ მოსწავლეების დახმარებით.


არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

      არაქართულოვანი მოსწავლე პროექტს წარმადგენს მშობლიურ ენაზე,ვთხოვ უცხო ენის  მასწავლებლის დახმარებით გადაითარგმნოს პროექტი ქართულ ენაზე  და მოამზადოს  პრეზენტაცია ქართულად განსაზღვრული რაოდენობის მარტივი წინადადებებით.მასწავლებლის დახმარებით მოამზადებს პროექტის ჩეკლისტს.


მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
აღწერეთ სასწავლო გეგმის გაცნობის სხვადასხვა ფორმა, მათ შორის, დამოუკიდებელი სწავლა; ასევე, მო სწავლეთა ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული მეთოდები, მაგალითად, რთული დავალებები, სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და პროექტები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული რესურსები, რომელსაც მოდულში გამოიყენებთ.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
შეგიძლიათ იხილოთ  ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
ინვენტარი/მასალები
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
ინტერნეტრესურსები
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.



No comments:

Post a Comment